close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירה נכונה של ביטוח נסיעות, למה זה חשוב ואיך עושים זאת

מערכת שורשד שבט, תשעז31/01/2017

איך תדעו איזה ביטוח נסיעות לבחור?

תגיות:

נסיעה לחו"ל עבור רובנו היא אירוע מרגש. בין אם אנו נוסעים לנופש, לטיול, לענייני עבודה, לבקר קרובים או לכל מטרה אחרת, היציאה מגבולות הארץ, המרחק מהנוחות של הבית ומהסביבה המוכרת טומנת בחובה סיכונים שיש לקחת בחשבון. מעטים הנוסעים לחו"ל אשר אינם נותנים דעתם לצורך לרכוש פוליסת ביטוח אשר תספק להם מענה לקשיים העלולים להתעורר כגון בעיות רפואיות (פציעות או מחלות), אבדן או גניבה של ציוד ו/או כסף, שינויים בתוכניות כגון ביטול הנסיעה, שינוי מועד יציאה או חזרה (הקדמה או איחור) וכד'.

אך טבעי הוא שצרכיו של נוסע אחד עשויים להיות שונים למדי מאלה של אחר. כך למשל תרמילאי היוצא לטיול ארוך במהלכו ינסה כוחו גם בפעילות שסיכון גבוה יחסית בצידה (ספורט אקסטרים לדוגמא או יציאה לטרקים ארוכים באזורים מרוחקים) צריך פוליסת ביטוח נסיעות אחרת לגמרי מזו לה זקוק איש עסקים היוצא למסע מרוכז בן כמה ימים של פגישות באזור הומה אדם.

כדי לוודא שבמקרה הצורך תספק לכם פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל את המענה לו אתם זקוקים יש לבדוק מבעוד מועד איזה כיסוי מעניקה הפוליסה ולהקפיד לבחור ביטוח המכסה את הדברים שרלוונטיים לנו. חבל לשלם עבור פוליסה שלא תשרת אותנו היטב אם ניתקל בקושי בלתי צפוי, אספנו עבורכם מידע וטיפים שיסייעו לכם לבחור את ביטוח הנסיעות המתאים ביותר לצרכיכם.

ביטוח מתאים עובד בשבילנו עוד לפני שעולים למטוס
פוליסות ביטוח נסיעות מעניקות כיסוי למגוון גדול של תקלות אפשריות. התחומים המוכרים ביותר הם הביטוח הרפואי וביטוח המטען אולם ישנם עוד רבים כגון כיסוי למקרה של ביטול הטיול (כאשר לא ניתן לקבל החזרים), עלויות הכרוכות בשינוי מועדי יציאה ו/או חזרה, גרימת נזק לרכב שכור ועוד.
יש הסבורים שכדי לחסוך בעלויות ניתן לקחת על עצמנו חלק מהסיכונים מתוך הנחה שאלו לא יתממשו. חשוב לקחת בחשבון שהידיעה שאין לכם פתרון מן המוכן לתקלות אפשריות מסוג מסוים וודאי תכביד עליכם, תגרום לכם דאגה מתמדת ותקשה עליכם להתמסר להנאה שביציאה מן השגרה והשהיה בחו"ל.

אפיינו את צרכיכם
ראשית חוכמה בבחירת פוליסת ביטוח נסיעות מושלמת עבורכם היא עריכת רשימה של סיכונים שהפוליסה צריכה לתת להם מענה הולם. כדאי להיוועץ עם מי שכבר יצאו למסעות דומים לזה שאתם מתכננים ולערוך רשימה של דברים שיש לתת עליהם את הדעת. קחו בחשבון משתנים כמו ערך המטען שתישאו עימכם, איש עסקים וודאי יהיה מצויד במחשב יקר, מכשיר סלולארי משוכלל וחליפות איכותיות בעוד מטענו של תרמילאי יהיה פחות ערך בהרבה. הורים המתכננים חופשה משפחתית חשוב שיוודאו שיוכלו לקבל טיפול רפואי מהיר ואיכותי עבור ילדיהם אם יזדקקו לו, לבני גיל הזהב עשויים להיות צרכים מיוחדים משלהם וכו'.

פוליסה טובה תכסה את כל הנקודות שציינתם לעצמכם
לאחר שיש בידיכם תמונה מקיפה של הסיכונים המאפיינים את הנסיעה שלכם תוכלו לבחון פוליסות ביטוח נסיעות המוצעות לכם ולבדוק עד כמה הן נותנות מענה הולם. חשוב מאוד לשים לב שהפוליסה תקפה ביעדים בהם תבקרו (לא כל הפוליסות תקפות בכל מדינה), שהכיסוי למטען כולל ציוד מן הסוג שאתם לוקחים איתכם (ישנן פוליסות שלא כוללות מכשירי חשמל מסוימים או תכשיטים למשל), שהביטוח הרפואי מעניק כיסוי שמאפשר לכם "ראש שקט", שידאגו לכם לפינוי לארץ במקרה הצורך (אם אתם מתכננים להגיע למקומות מרוחקים), וודאו שהכיסוי כולל אסונות טבע, גניבה, אבדן, ביטולי הזמנות כתוצאה מאירועים בלתי צפויים וכל עניין אחר שסימנתם לכם כמשהו שחשוב לקחת בחשבון.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה